Sabtu, 29 Januari 2011

Masalah kambing kena rogol.....

Gambar Hiasan.....

Assalamualaikom semua...
Saya ada satu kisah menarik untuk dikongsi bersama....sedang saya leka dan tekun mendengar ceramah ustaz Kazim Elias didalam kereta,anak saya yg no 2 datang dan terus masuk didalam kereta....tidak semena mena dia terus bertanya..."papa papa....kalau kambing kawen dgn babi...Kambing tu halal tak untuk dimakan....kalau kambing tu beranak...anak dia halal tak untuk kita makan....kalau tak silap angah susu dia pun tak halal kan papa"....jawapan yg keluar dari mulut saya...."sabar Ngah...tak boleh terus jatuhkan hukum dalam hal ni...mana boleh angah terus kata susu kambing tu dah jadi haram untuk diminum..mana angah dapat soklan ni?.."..

"ntah...angah tgh main psp tiba2 teringat nak tanya soklan ni kat papa"...dalam hati saya kata...ini hidayah Allah....saya kena cari jawapan yg tepat untuk menjawapnya.....jawapannya yg tepat belom lagi diketahui...insyaallah dalam masa terdekat ye nak....

Isnin, 17 Januari 2011

What's wrong with Abg Jenal...


Kelu lidah...Terperanjat hati...Perasaan ingin tahu yang membuak buak....apa kena dgn Abg Awang kita ni....Dengar dari sumber yg tak pasti..kencing bedarah katanya...kalau kencing berdarah ni biasanya batu karang..itu la sumber yg tak pasti namanya...so apa yang pasti Abg Awang kena kuat semangat...Kai Ai menjadi pendorong untuk Abg Awang menjadi kuat,jgn lain yang kuat dah...hehehe....

Ya Allah,anugerahkan ke atas kami penawar kepada penawar Mu,dan kesembuhan daripada kesembuhan Mu,juga keberkatan dari keberkatan Mu,juga rahmat daripada rahmat Mu,terhadap penderitaan penderitaan yang dideritai oleh abang awang saudaraku,juga mereka yang lemah...dan sembuhkanlah...sembuhkanlah....sembuhkanlah dgn rahmatMu Ya Allah yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani...amin..

Selasa, 4 Januari 2011

video
Alhamdulillah....bertemu kita kembali setelah lama blogger tegar ni menyepi...antara sebabnya adalah kerana kesibukan akhir tahun.....

so takde nak banyak tulis..just nak masukkan video Naiim membaca Doa Belajar di sekolah Al-Ihsaniah Jalan puchong...

ngaji

Ahmed Deedat

Family Pokde

MOHAMED SATAR BIN MOHAMED(14.04.1950)
HASNAH BTE ABU BAKAR(03.11.1951)

AZAMUDIN BIN MOHAMED SATAR(05.09.1975)
SUNITA BTE MAD DESA(04.06.1976)
NUR MUNIRAH BTE AZAMUDIN(16.11.1999)
NUR HAMIZAH BTE AZAMUDIN(14.12.2002)
MUHAMMAD NUR HAZMAN BIN AZAMUDIN(06.01.2007)

AZARUDIN BIN MOHAMED SATAR(07.08.1979)
NORFAZILAH BTE RAHMAT(09.12.1977)
MUHAMMAD AMIRUL DINNY BIN AZARUDIN(06.02.2000)
MUHAMMAD AMIRUL HEZRY BIN AZARUDIN(20.12.2002)
MUHAMMAD AMIRUL NAIIM BIN AZARUDIN(14.07.2006)
MUHAMMAD AMMAR ASHRAF BIN AZARUDIN(25.04.2009)

SITI AISHAH BTE MOHAMED SATAR(12.01.1993)