Rabu, 16 Februari 2011

kisah benar.....bakar diri...


Azarudin Bocheh February 16 at 5:37pm
kak...berita terkini...???
Jay Zee February 16 at 6:02pm Report
ops sori hampir terlupe.....amy masih lg dlm icu.....keadaan stabil.....saya pn belom berkesempatan lg g melawat die.....insyaallah hari sabtu sya g lawat die.....harap2 allah beri kekuatan pd die dlm melawani sakit yg ditanggungnye.......tu la bertindak mengikut hati yg amarah.......
Azarudin Bocheh February 16 at 6:07pm
ok..sekarang...meh cite sikit apa sebenarnya berlaku....
Jay Zee February 16 at 6:36pm Report
kalo diikutkan benda yg digaduhkan kecik ajer....boleh selesai dgn aman......amy ni yg sebenarnye baik org nye....dng adik adik beradik sya die x de masalaah.....munkin sebab perangai die yg(camner ya nak cakap)panas baran ar senang cite....slah seorg adik perempuan die x berapa suke ngan die.....

nak jd cerita semalam.....adik die ni nak berpes....amy pun nk berkpes skali....bile nmpk amy nk bekpes adik die pn blah g ruang tamu.....time mkn tengah hari pn cam tu gak.....amy ni pasan ar yg adik die ni x suke kat die....AMY"ko ni naper La....ko x suke ngan aku ker?aku ni busuk sgt ke?asal aku dtg je kat ko...ko lari".....sambil marah2 kat adik die....

lepas tu bapak amy masuk cmpr lakkk....BAPAK AMY"ko kalo berani ko pukul adik ko ni depan aku.....aku nk tgk....(seakan-akan mencbar)...amy ni memang ar tgh marah.apa lagi die kejar ar adik die ni......pas tu mama amy suh adik amy ni lari kerumah adik saya nani....kebetulan plak time tu saya dan 2 org adik llaki saya ade kat rumah nani......

dalam berlari tu adik amy ni ckp ar kat amy...."aku mmg benci ngan ko...muka ko pun aku xnk pandang"amy kejar ar die....sampai umah nani...adik die terus peluk saya....amy tark rmabut adik die sejkuat2 hati die....saya menjerit2 sambil sentap tgn amy......lepas tu amy terjang adik die.....x lame kemudian bapak amy plak turun smbil marah....BAPAK AMY"kalo aku nmpk ko terajang adik ko ni aku bunuh ko.....(bapak amy x puas hati..die tanye kat saya....dlm sendu dh ketakutan saya ckp xde....amy x sepak pun dilla)rumah tme tu dh huru hara dh....cam filem tamil(hahha masih leh melawak lg ni0.......

x lame lepas tu bapak siamy ni amek pisau...ya allah kiteorg time tu dah meraung2...susupen.....si amy plak balik umah die amek sabit....nasib baik adik lelaki saya yg sorang ni stanby kat luar.....bapak amy kat dlm umah dh di pegang abg amy...lipat tgn bapak die kat belakgn.....huru haranye time tu......allah ajer yg saksikan semua kejadian tu.....kesian mama amy.....meraung2 menangis2......keadaan terkawal sekajap coz amy pn adik saya dh tenangkan

x lame pas tu bapak die wat hal plak lg....balik umah die...die cabar amy tumbuk die.....adengan cabar mencabar berlaku lagi...x lame tu mama amy turun lg sambil memekik minta tlg.....kite org dlm umah ni lintang pukang kurung diri dlm bilik sebab takut ape2 yg tak diingini berlaku...ngan adik amy tu saya seret dlm bilik......x lame pas tu dgr abg amy menjerit2 pnggil adik die ni......kiteorg semua dh taku kalo2 amy nk apekan adik die.....abg die kat luar bilik dh meraung2:ABG AMY'La....dh cdera dah la.....kiteorg ingat bapak amy yg cedera....tp dgr adik2 sya pekik panggil ambulan cepat!!!!!!!rupenye time tu amy dh bakar diri die.....ya allah........takutnye aza......kiteorg sume trauma....adik amy yg amy terjang tu sampai pengsan ar coz terlalu truma....mama die lg arrrr....

dramatik tul ar...selalu tgk kejadian ni dlm cerita kat tv....semalam berlaku dpn mata sendiri......org punyer ar ramai kerumun halaman rumah adik saya....mcm tgk org shooting drma.....tp sebelum amy dihantar kespital dlm menahn sakit tu sya tanye gak kat die....SAYA"kenapa amy tergamak buat semua ni....? AMY"amy xnk buat semua ni......bkn salah amy(lepas tu amy x dpt abiskan kata2 die coz terlalu sakit)......semalam mmg hari2 yg mencabar.....
Azarudin Bocheh February 16 at 6:56pm
Astaghfirullah....kenapa amy buat camtu...sabar kak...saya plak berlinang air mata baca cite akak ni....saya nak copy paste masuk dalam blog....
Jay Zee February 16 at 7:08pm Report
ntah la.....dh ilang pedoman......dh ilang kawalan diri....tu yg saya cakp....saya x sangka amy boleh amek tindakan yg bodoh ni.....benda dh jadi nk nyesal pn x gune.....harap lepas kejadian ni....amy.....adik die dan bapak die berubah.....harap2 ade kesedaran lah pd keluarge die org.....gaduh2 anak beranak sampai satu kg bleh tahu....x rendah ke mertabat tu aza.....sedih tau kite org.......kiteorg berdoa moga amy tu sedar dr sakit......supaya die sempat bertaubat.......kite org xnk die mati dlm kesesatan.......nauzubillah.........
Azarudin Bocheh February 16 at 7:25pm
insyaallah....pada aza bende ni berlaku atas desakan dan telunjuk dari bisikan Syaitan...percayalah....kerana yg berlaku.....adalah bermula dari API kemarahan yg kecil dan berakhir dgn API kemarahan yg membunuh....akak masuk blog aza ye...aza dah jdkan kes ni sebagai pengajaran untuk keluarga aza...insyaallah...
KELUARGA MOHD SATAR BIN HJ MOHAMED@MAT TUYU: kisah benar.....bakar diri...
aza-atanmattuyu.blogspot.com
Share


Saya harap apa yg dipaparkan disini menjadi pengajaran dan iktibar untuk keluarga Mattuyu...jgn kerana sedikit masalah akan menjadi sesuatu yg diluar jangkaan dan disertai dengan bisikan SYAITAN yg menyesatkan...pasti adik atau AMY yg didalam cerita itu mendapat bisikan Syaitan yg menyatakan bahawa.."BAIK KAU BUNUH DIRI...DAH TAKDE ORANG YANG SAYANG KAT KAU LAGI"...wallahualam....tolong rahsiakan nama nama tercatit...wallahualam...

Tiada ulasan:

ngaji

Ahmed Deedat

Family Pokde

MOHAMED SATAR BIN MOHAMED(14.04.1950)
HASNAH BTE ABU BAKAR(03.11.1951)

AZAMUDIN BIN MOHAMED SATAR(05.09.1975)
SUNITA BTE MAD DESA(04.06.1976)
NUR MUNIRAH BTE AZAMUDIN(16.11.1999)
NUR HAMIZAH BTE AZAMUDIN(14.12.2002)
MUHAMMAD NUR HAZMAN BIN AZAMUDIN(06.01.2007)

AZARUDIN BIN MOHAMED SATAR(07.08.1979)
NORFAZILAH BTE RAHMAT(09.12.1977)
MUHAMMAD AMIRUL DINNY BIN AZARUDIN(06.02.2000)
MUHAMMAD AMIRUL HEZRY BIN AZARUDIN(20.12.2002)
MUHAMMAD AMIRUL NAIIM BIN AZARUDIN(14.07.2006)
MUHAMMAD AMMAR ASHRAF BIN AZARUDIN(25.04.2009)

SITI AISHAH BTE MOHAMED SATAR(12.01.1993)